Blogboek: Tips & inspiratie voor meer blogplezier

blogboek Titel: Blogboek
 Auteur: Kelly Deriemaeker
 Aantal pagina's: 200
 Uitgeverij: Vrijdag
 Genre: non-fictie
 ♥♥♥♥

Korte inhoud:  Velen voelen zich geroepen om een blog te beginnen, weinigen houden het langer dan enkele maanden vol. Of je nu plannen hebt om jouw droomblog uit de grond te stampen of vindt dat jouw bloggoesting een flinke boost kan gebruiken: het blogboek bundelt alle kennis die longtime blogster Kelly Deriemaeker de afgelopen tien jaar verzamelde, en laat je achter met een hoop inspiratie, tips en tricks van andere succesvolle bloggers, frisse ideeën en vooral veel goesting om zelf aan de slag te gaan.

Mijn mening

Het eerste dat mij in de winkel opviel aan dit boekje was de lay-out, die vind ik namelijk ontzettend vrolijk. Bij het bladeren was ik aangenaam verrast hoe overzichtelijk het boek eruitzag en de pagina’s met inspirerende quotes en “Experts aan het woord” trokken meteen mijn aandacht. Ik was heel benieuwd wat dit boek nog allemaal te bieden had en besloot het mee naar huis te nemen!

Zelf blog ik nu al een tijdje (een klein jaartje om precies te zijn) en hoewel ik in die maanden al heel wat tips en tricks voorbij zag komen en een heleboel ook uit eigen ervaring ontdekte, was het toch verfrissend om het blogboek te lezen. Kelly heeft een heel vlotte en aangename schrijfstijl en behandelt in het boek verschillende onderdelen van het bloggen. “Je stem en onderwerp vinden”, “Unieke content maken”, “Lezers gezocht” en “Geld verdienen” vond ik zelf de interessantste hoofdstukken. Ook de pagina’s met “15 ideeën voor je volgende blogpost” die je enkele keren in het boek tegenkomt, brachten best wat inspiratie met zich mee.

typewriter

Of je als ervaren rot in het bloggersvak nood hebt aan dit boek durf ik sterk te betwijfelen. In dat geval weet je best zelf wel hoe je je stem en onderwerp vindt, hoe je unieke content maakt en hoe je lezers vindt, anders was je waarschijnlijk niet al zo lang aan het bloggen. Maar voor bloggers die nog heel wat te ontdekken hebben (zoals ikzelf) vind ik het een aanrader. Of je er 25 euro voor wil neertellen is natuurlijk iets anders. Zelf vond ik deze prijs best wel hoog, vooral omdat je na even googelen op veel van je vragen gewoon een gratis antwoord vindt bij bloggers die blogposts als “Blogtips” of “Zo krijg je meer lezers” schreven. Toch haalde ik (en geloof me, ik heb best wel al wat “afgegoogeld” :D) leuke tips en inspiratie uit het boek. En ik kreeg ook meteen een heleboel extra zin om te bloggen! :)

Mijn beoordeling

4/5


Haar eigen blog Tales from the Crib (waar ze al 10 jaar op blogt) kunnen jullie trouwens hier vinden.
8 gedachtes over “Blogboek: Tips & inspiratie voor meer blogplezier

  1. Ik ben wel benieuwd naar dit boek, maar inderdaad de prijs is een struikelblok. Voor mijn blog wil ik voornamelijk meer leren over lay-out etc…

  2. De prijs hield mij ook tegen, maar ik ben net weer lid van de bieb ;-)
    Verder heb ik al vaak boeken gelezen waar ik van dacht “Zonde geld! Alleen van die 13 in een dozijn/voor de hand liggende tips”.

Geef een reactie

