China Light in de Antwerpse Zoo

In de Zoo van Antwerpen wordt eindejaar op authentiek Chinese wijze gevierd. Nog tot 18 januari kan je het door Chinese kunstenaars gecreërde lichtspektakel gaan bewonderen. China kent een eeuwenlange traditie van lichtfestivals, volgens de traditie worden op de vijftiende dag van de eerste Chinese maand lantaarns en lampionnen ontstoken om te bidden voor een goede oogst en om Taiyi, de god van de hemel, gunstig te stemmen.

Ik trotseerde samen met mijn vriend het barre winterweer en nam enkele mooie sfeerfoto’s. Het is echt leuk om te zien hoe de lichtobjecten bij de zoo passen. Je vindt er verlichte leeuwen, pinguïns, pauwen, buffels, enzoverder, maar ook bloemen en andere objecten.

foto 3 foto 4 foto 5

Je kan het Chinese lichtfestival nog tot 18 januari gaan bewonderen in de Antwerpse zoo. China Light is open van 18u tot 21.30u. Een ticket voor volwassenen kost €15. Zelf vond ik dit vrij duur omdat je op een dik anderhalf uur wel rond bent. Een ticket voor €10 had mij een meer toepasselijke prijs geleken. Toch heb ik heel erg genoten van dit sfeervolle en gezellige lichtfestival! Meer info over China Light vind je hier.

P.S. In Nederland vind je China Light in de Botanische Tuinen in Utrecht – data en prijzen verschillen van China Light Antwerpen, meer info over China Light Utrecht vind je hier.

3 gedachtes over “China Light in de Antwerpse Zoo

  1. Ik had de ingang overdag gezien toen ik in het Centraal Station met een vriendin had afgesproken. Jammer genoeg zullen we er waarschijnlijk niet geraken. Ik vind het dus wel heel leuk dat ik alvast jouw foto’s heb kunnen bewonderen.

Geef een reactie

