Kerstmis in Holland

foto (1)

Een beetje last minute beslisten mijn ouders om dit jaar kerstavond in Maastricht te vieren. Samen met hen en mijn vriend had ik er een ontzettend gezellige tijd! Kijken jullie even mee naar de foto’s?

Hotel

foto 1 (3)

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

We verbleven in hotel Mabi in het centrum van Maastricht. Van 1930 tot 1996 was Mabi de eerste Maastrichtse bioscoop, nu is het een gezellig hotel in het hartje van de stad. De link naar vroeger is nog steeds sterk aanwezig in het hotel. Zo hing er bijvoorbeeld naast onze hotelkamer een kader van Titanic, en is er in het hotel ook een kleine cinema voor de hotelgasten aanwezig waar ze filmpjes van Fawlty Towers, Laurel en Hardy en Charlie Chaplin draaien. Omdat het nu Kerst was, speelde er de film Ice Age Kersteditie. Heel erg leuk! Nog enkele leuke details: aan de receptie stonden 4 mooie grote bokalen met snoepen in, er was een salon waar je gratis koffie kon drinken of in de namiddag tapas gaan eten, aan de receptie kon je ook gratis appels vinden of grote paraplu’s waar je gebruik kon van maken (wat wel handig was want we hebben onze portie regen wel gehad). Voor wie op zoek is naar een hotel in Maastricht is Mabi zeker een aanrader! Meer info over Mabi vind je hier.

Kerstdiner

bewerkt2

Getting ready. Kleine photobomb :’D

foto 2 (1)

foto 3 (1)

Het restaurant waar we gegeten hebben, was Momus dat aan het Vrijthof ligt en dus ideaal gelegen was. Ikzelf koos voor de gemarineerde zalm met wakame als voorgerecht, nadien voor de gambaspies en als dessert voor de crème brûlée. Alles was echt ontzettend lekker en het restaurant was ook gezellig ingericht en helemaal in kerstsfeer versierd. Meer info over Momus vind je hier.

foto 4 (1)

Maastricht

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

foto 2 (2)

Maastricht zelf was ook ontzettend gezellig met al die kleine en verlichte straatjes. Op het Vrijthof was een kerstmarkt te vinden met schaatsbaan en reuzenrad, en allerlei kraampjes. Ik heb erg genoten van mijn verblijf daar.

4 gedachtes over “Kerstmis in Holland

  1. Ik ben er deze zomer geweest met mijn nichtje. Gewoon een dag-uitstap maar het lijkt me leuk om nog een keertje te gaan. Als we er ooit een weekendje van zouden maken ga ik zeker jullie hotel eens opzoeken.

Geef een reactie

