The movies

image_BE_FO hungrgames

Onlangs ben ik naar “Image” en “The Hunger Games: Mockingjay Part I” gaan kijken in de bioscoop. Wat ik van deze films vond, lezen jullie hieronder.

Image

Eva is een jonge, ambiteuze journaliste. Wanneer ze de opdracht krijgt een reportage te maken over de probleemwijken van Brussel, leert ze een zware jongen van Marokkaanse afkomst kennen, Lahbib. Hij gidst haar door die wijken en geleidelijk aan wordt ze gefascineerd door zijn leefwereld en door hemzelf. Eva wil van deze kleine reportage een ware documentaire van het kaliber van de BBC maken. Dit is niet naar de smaak van iedereen. Vooral niet van Herman Verbeeck, de sterpresentator van het nieuwsprogramma waarvoor Eva werkt.

Trouwe fans van “De slimste mens ter wereld” kennen ongetwijfeld Adil El Arbi, samen met Bilall Fallah, de regisseur van deze Vlaamse film. Ik moet zeggen dat Image echt mijn verwachtingen overtroffen heeft. De film schetst op een spannende manier hoe media aan beeldvorming doen. De manier waarop je videobeelden bewerkt en gebruikt, bepaalt hoe de kijkers thuis iets waarnemen, en of dit op een positieve of negatieve manier is. Ik vond het een interessante film rond een actueel gegeven, die het hele verhaal lang bleef boeien.

8/10

The Hunger Games: Mockingjay Part I

Nadat ze een einde gemaakt heeft aan de Hunger Games, komt Katniss terecht in District 13. Onder leiding van President Coin en omringd door mensen die ze vertrouwt, spreidt Katniss haar vleugels. Ze vecht om Peeta te redden en om de districten te bevrijden. Haar moed geeft hoop…

Over deze film kan ik eigenlijk heel kort zijn. Ik wou “Mockingjay” al een hele tijd ontzettend graag gaan kijken en ik vond hem (net als de 2 vorige films) echt fantastisch! Jennifer Lawrence en Josh Hutcherson spelen hun rol geweldig en ook filmtechnisch gezien is de film echt een pareltje. Als ik heel eerlijk ben, moet ik zelfs zeggen dat ik de films van “The Hunger Games” beter vind dan de boeken. Ik wacht nu al ongeduldig af tot ik naar het tweede deel kan gaan kijken!

9/10

Kortom, twee fantastische films die ik zeker kan aanraden! Haal de popcorn maar al boven ;)

2 gedachtes over “The movies

Geef een reactie

