“How to be Parisian wherever you are”

howtobeparisian Titel: How to be Parisian wherever you are
 Auteurs: Sophie Mas, Audrey Diwan 
 Caroline de Maigret en Anne Berest
 Aantal pagina's: 253
 Uitgeverij: Ebury Press
 Genre: non-fictie
 Taal: Engels
 ♥♥♥♥♥

Love. Style… and Bad Habits

Dit boek spotte ik voor het eerst op Instagramfoto’s. Ik vind de kaft van het boek echt prachtig en ook de titel sprak mij onmiddellijk aan en maakte mij ontzettend benieuwd. “How to be Parisian” is een soort van grappige lifeguide die je vertelt hoe je je als een echte Parisienne kan gedragen tijdens een eerste afspraakje, hoe je je hoort te kleden (en hoe helemaal niet!), hoe je gasten ontvangt tijdens een etentje, enzoverder. Dit alles met een heel dikke knipoog weliswaar. Zelf was ik op slag verliefd op dit boek! Het is hi-la-risch! Ironie en zelfspot zijn nooit ver weg. Je kan het boek chronologisch lezen, per hoofdstuk, of gewoon openslaan op een willekeurige pagina. Wat ik zelf ook heel leuk vond, is het feit dat het boek niet enkel de stijlgeheimen verklapt maar ook een duidelijke visie weergeeft op cultuur en attitudes. Het is ontzettend gevarieerd. Je vindt zelfs recepten terug in dit boek! (Die er ongeacht het werk dat je er insteekt uiteraard zoals steeds effortless moeten uitzien).

Enkele willekeurige dingen die ik geleerd heb uit dit boek:

♦ If you own only one sweater, make sure it’s cashmere

♦ Go to the theatre, to museums and to concerts as much as possible: it gives you a healthy glow

♦ Fashion rules the world and Parisians rule fashion. Fine, it may not be true. But the world still needs fairy tales

♦ Be your own knight in shiny armour

♦ Make it look easy. Everything you do should seem effortless and graceful

Bovendien is het boek mooi geïllustreerd. Eigenlijk ademt het hele boek gewoon door en door Parijs uit. De kaft, de stijl, de inhoud, de humor,… Een echte must have voor iedereen die dol is op de Franse hoofdstad!

paris

 

 

 

3 gedachtes over ““How to be Parisian wherever you are”

  1. Pingback: De 5 beste boeken die ik in 2014 las | Daisies on bookshelves

Geef een reactie

