Mr. Darcy tussen vallende bladeren

Klassieker in de kijker

Mijn laatste “klassieker in de kijker” was alweer enkele maanden geleden. Hoog tijd voor een nieuwe klassieker dus! Deze keer koos ik voor “Trots en vooroordeel” van Jane Austen.

SAMSUNG CAMERA PICTURES 

Trots en vooroordeel (1813) was het allereerste boek dat ik ooit las van Jane Austen. Een tweetal jaar geleden moest ik voor het keuzevak literatuurwetenschap tijdens mijn opleiding communicatiewetenschappen een klassieker helemaal analyseren en toen heb ik voor dit boek gekozen. De verfilming met Keira Knightley in de hoofdrol had ik wel al gezien en vond ik ontzettend leuk. Het boek vond ik nog leuker. Je krijgt een beter beeld op het verhaal en word je ook meer van de emoties en de keuzes van de personages bewust. Zowel Elizabeth als Mr. Darcy vind ik goed uitgewerkte en intrigerende personages. Hun relatie wordt in het boek mooi neergezet. Ik vind de schrijfstijl van Jane Austen heel aangenaam om lezen. Hoewel ik nog niet alle andere boeken van haar gelezen heb, denk ik toch dat “Trots en vooroordeel” mijn favoriet zal blijven!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Locatie

De foto’s zijn genomen tijdens een koude herfstwandeling met mijn vriend en hondje. Een foto van hen mag dus zeker niet ontbreken! :D

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Een gedachte over “Mr. Darcy tussen vallende bladeren

Geef een reactie

