Maurice Coffee & Knits

Maurice Knitwear is een jong knitwear label opgericht door Véronique Leysen. De handgemaakte stukken zijn geïnspireerd op het straatbeeld van New York. Daarnaast is Maurice ook een koffiebar in Antwerpen. Je kan er af en toe breiworkshops volgen en er worden ook enkele stukken van Maurice Knitwear in de koffiebar te koop aangeboden. Los daarvan kan je er natuurlijk ook gewoon terecht voor een kopje koffie! :) 

Onlangs was ik op zaterdag samen met een vriendin gaan shoppen in Antwerpen toen we de Maurice koffiebar toevallig tegenkwamen. Het is een nieuw filiaal (er is al een Maurice koffiebar in Antwerpen Berchem) dat geopend is in de KBC Boerentoren in hartje Antwerpen. De weg naar de koffiebar staat met leuke pijltjes aangeduid, maar al snel bleek dat het even wachten zou worden op een vrije zitplaats. Omdat ik in de week altijd vroeg moet opstaan, drink ik dagelijks een grote hoeveelheid koffie (ik ben niet echt een ochtendpersoon dus probeer ik steeds om door middel van koffie toch ietwat wakker op stage of school te verschijnen :D). Nu het weekend was, koos ik dus eens voor iets anders. En hoera… Er bleek witte chocolademelk op hun drankkaart te staan, dus die keuze was alvast snel gemaakt. Je kan er trouwens ook terecht voor een stuk taart of boterhammen. Omdat we nog niet geluncht hadden, beslisten we van dat ook daar te doen. We kozen voor twee boterhammen met brie, honing en appel, klinkt ontzettend lekker toch?

foto (38)

Links onderaan zien jullie een foto van mijn witte chocolademelk en rechts onderaan van mijn twee boterhammen met zalm. Alles was mooi gepresenteerd en ontzettend lekker. Klein minpuntje, toen we na een dik uur gingen polsen hoe het met de bereiding van onze boterhammen zat, bleek dat ze onze bestelling helemaal vergeten waren. Bovendien was die met brie enkel nog maar voor 1 persoon waardoor ik mijn bestelling moest aanpassen. Gelukkig smaakte de zalm ook lekker! :) In totaal betaalde ik voor mijn witte chocolademelk en nadien mijn boterhammen €10,30. De Maurice koffiebar lijkt mij een heel leuk en origineel concept, maar de organisatie van de bediening kan nog wat beter.

4 gedachtes over “Maurice Coffee & Knits

Geef een reactie

