Mijn ideale zolder

Toen ik nog in Gent studeerde en op kot zat, was ik gefascineerd door alles wat met interieur en decoratie te maken had. Dit jaar startte ik met een opleiding in Antwerpen en ben ik opnieuw bij mijn ouders ingetrokken. Het weerhoudt mij er echter niet van om al volop te dromen over hoe mijn eigen stek er later uit zal zien.

Sinds kort volg ik dan ook de ontzettend leuke woonblog Stripes & Walls waar ik altijd nieuwe ideetjes opdoe op het vlak van interieur en design. Toevallig stootte ik er op het artikel “Tips voor de zolder” en was op slag verliefd op deze foto.

tipsvoorde zolder

Normaal denk ik bij zolders altijd aan donkere, krappe ruimtes volgestouwd met dozen en andere prullen die je eigenlijk niet meer nodig hebt maar waarvan je het dan ook weer niet over je hart krijgt van het weg te gooien. Deze foto vind ik juist iets heel rustig en eenvoudig uitstralen. Geïnspireerd ging ik verder op zoek naar hoe ik zelf mijn zolder later zou kunnen inrichten. En jawel, ik heb de perfecte foto’s voor mijn eigen toekomstige zolder gevonden! 

bed

Foto: bron

Ziehier: hoe mijn ideale zolder er uit zou zien! Ik hou ontzettend van het warme hout gecombineerd met het tijdloze en neutrale wit wat met de lichtjes erbij naar mijn mening een heel gezellig effect geeft. De teddybeer op het bed vind ik best wel schattig, die mag gerust blijven :D

boekenkast2

Foto: Bron 

Uiteraard moet er ook voldoende plaats zijn voor al mijn boeken netjes te ordenen! Daarvoor had ik dan weer iets zoals dit in gedachten. Natuurlijk moet ik dan wel nog even op zoek naar een ladder. De boeken heb ik alvast wel al ;)

Wat ik ook nog wil 

Deze ontzettend leuke kaarshouders! Ze zijn wit (en passen dus perfect bij het interieur dat ik in gedachten heb) met leuke motiefjes. Ideaal om sfeer te scheppen.

kaarsenhouders

Bloemen natuurlijk! Deze twee schattige kleine vazen zorgen voor een beetje kleur maar blijven toch heel subtiel.

vazen

Deze kaarshouders en kleine vazen vind je trouwens bij Ikea.

Tot slot zou ik voor mijn dakraam kiezen voor deze verduisteringsgordijnen van Itzala. Ze zijn verkrijgbaar in wit wat perfect bij de rest van de tinten past en zijn gemakkelijk te bedienen. Ze zorgen bovendien voor een goede verduistering, wat belangrijk is wanneer ik de gezellige lampjes wil doen branden of de kaarsen aan wil steken. Moesten jullie het allemaal iets te wit vinden worden, kunnen jullie natuurlijk ook een andere kleur of ander type gordijnen kiezen. Je vindt de andere opties hier.

itzala_blackout_white

Ziezo, nu weten jullie hoe mijn toekomstige zolder er (hopelijk :D) uit zal zien! Het lijkt mij leuk om er zowel een extra slaapkamer als een kleine, gezellige leesplek met al mijn boeken van te kunnen maken. Ik lees ontzettend graag lang uitgestrekt op bed, op een rustige plek, wanneer het buiten donker is en binnen de gezellige lichtjes of kaarsen branden.

Hoe zouden jullie je zolder inrichten? Als een leesplek of toch meer als opslagruimte? 

6 gedachtes over “Mijn ideale zolder

  1. We hebben een grote zolder, maar eigenlijk is die ingericht als hobbykamer voor mijn echtgenoot. Computers, gitaar, miniatures, zijn cd’s, … die staan daar dus allemaal. Ondertussen heb ik de doorloopruimte tussen woonkamer en eetkamer aangeslagen als bibliotheek(je) :)

Geef een reactie

