“Sterrenregen” van Colleen Hoover

sterrenregen Titel: Sterrenregen
 Auteur: Colleen Hoover
 Aantal pagina's: 320
 Uitgeverij: Zomer & Keuning
 Genre: young adult
 ♥♥♥♥½

Verhaal: Dean Holder heeft twee mensen ontzettend in de steek gelaten: zijn zus, Lesslie, en zijn vroegere buurmeisje, Hope. Er flakkert voor het eerst in tijden weer iets van hoop in hem op als hij bij de supermarkt een meisje tegenkomt dat sprekend lijkt op het buurmeisje dat hij jaren geleden voor het laatst heeft gezien. Maar… ze stelt zich voor als Sky. En hoe hij ook zijn best doet, ze lijkt zich hem of hun verleden niet te herinneren. Is dit wel de echte Hope? Op een gegeven moment wordt hij zo verliefd op haar dat hij niet meer weet of hij dat nou wil of niet. 

Mijn mening 

Voor ik in dit boek begon, maakte ik mij wat zorgen over het feit dat ik het vorige boek “Sterrenhemel” nog niet gelezen had. Mijn angst bleek gelukkig compleet ongegrond te zijn want je kan dit boek perfect lezen zonder enige voorkennis. En wat een prachtig verhaal! Het was heel makkelijk om met de interessante personages van Holder en Sky mee te leven. Ik vond het ook mooi om te zien hoe Holder een manier vindt om toch nog te communiceren met zijn zus Lesslie. Het lijkt mij ontzettend moeilijk om tijdens het lezen niet spontaan van Holder te gaan houden. Hoewel ik al een klein vermoeden had welke richting het einde van het boek zou opgaan, zag ik bepaalde zaken toch niet aankomen. Altijd mooi als je op het einde van een boek alle kleine stukjes in elkaar ziet vallen. Nu ik Holders versie van het verhaal gelezen heb, ben ik ook erg benieuwd geworden naar het eerste boek “Sterrenhemel” dat het verhaal door de ogen van Sky vertelt. Puntje van kritiek vind ik de cover van het boek, die vind ik ronduit afschuwelijk. De personen op de cover lijken ook helemaal niet op hoe ik mij Holder en Sky zelf voorstelde terwijl ik aan het lezen was. Wat een zonde eigenlijk want wat een prachtige titel en, nog belangrijker, wat een vreselijk mooi verhaal!

Mijn beoordeling

4,5/5


Graag bedank ik uitgeverij Zomer & Keuning voor het opsturen van dit recensie-exemplaar.
3 gedachtes over ““Sterrenregen” van Colleen Hoover

Geef een reactie

