Monday Talk – Over NaNoWriMo

typewriter

November is NaNoWriMo maand! Ik heb dit pas enkele weken geleden ontdekt. Om heel eerlijk te zijn, had ik er eigenlijk nog nooit van gehoord maar eens ik eenmaal het concept snapte, was ik meteen ontzettend enthousiast!

Ik maakte mij op 1 november een account aan en begon met schrijven. Omdat ik er een beetje last minute bij was en mij in mijn enthousiasme impulsief had ingeschreven, had ik niet meteen een uitgewerkt idee in mijn hoofd waardoor een lichte vlaag van paniek mij overviel. Misschien had ik hier toch beter eerst eens over nagedacht… Hoe kon ik nou aan zo’n verhaal van 50.000 woorden beginnen als ik niet eens wist waarover ik zou schrijven. Misschien dat ik het toch maar beter uitstelde tot volgend jaar. Uiteindelijk heb ik het momenteel toch heel druk met studeren, mijn rijlessen en mijn stage. NOT! Dit is uiteindelijk volgens mij net het hele punt van NaNoWriMo, om alle excuses gewoon opzij te schuiven en te schrijven. Gewoon schrijven. Om even alle excuses en twijfels opzij te zetten en achter je laptop te gaan zitten en beginnen tikken. Want uiteindelijk hoef je niet perse direct een literair meesterwerk te schrijven, zolang je maar elke dag woorden op papier zet. En eerlijk gezegd denk ik niet dat ik echt mijn 50.000 woorden zal halen op het eind van de maand. Daarvoor is mijn huidige woordachterstand net iets te groot. Maar wel heb ik al elke dag van november zitten schrijven. En dat is op zich ook best wel een pluim waard! Dus dankjewel NaNoWriMo!

Voor degenen onder jullie die ook de NaNoWriMo challenge zijn aangegaan, of die dat niet zijn maar dolgraag een verhaal willen schrijven, heb ik hieronder enkele leuke quotes verzameld die mij zeker al geïnspireerd hebben.

nanowrimo4

nanowrimo1

nanowrimo5

nano9

nano8

nano10

Veel succes nog, maar vooral ook veel schrijfplezier gewenst! :)

6 gedachtes over “Monday Talk – Over NaNoWriMo

  1. Ik doe ook Nano voor mezelf, en probeer per dag gewoon 1000 woorden te schrijven, omdat dat wel haalbaar is voor mij in combinatie met school :) En dan heb ik na 30 dagen nog steeds 30.000 woorden geschreven, wat ook best veel is.

    • Het is een young adult verhaal met een 17-jarig meisje in de hoofdrol. Het gaat vooral over liefde en vriendschap. Maar ik ben er nog wat aan aan het sleutelen en dingen aan het veranderen :) Doe jij mee met NaNoWriMo?

      • Nee, misschien dat ik het volgend jaar of het jaar daarna ga doen. Op dit moment had ik het gewoon te druk om er tijd voor vrij te willen maken.

        Maar het verhaal klinkt goed.

Geef een reactie

