Boekenbeurs Bookhaul

foto (34)

Vorige week zaterdag ben ik samen met mijn vriend naar de Boekenbeurs in Antwerpen geweest. Hoewel ik bijna dagelijks in deze stad te vinden ben nu ik hier zowel naar school ga als stage loop, blijf ik toch nog steeds onder de indruk van het prachtige station.

Omdat ik voor mijn stage ook al enkele dagen meegeholpen had bij de opbouw van de Boekenbeurs vond ik gelukkig goed mijn weg tussen alle standjes en het overvloedige aanbod aan boeken. Heaven voor elke boekennerd! 

foto (36)

Dit is een foto van mijn aankopen van die dag. Als eerste kocht ik 4 kleine boeken uit de Russische Bibliotheek. Ik heb een gigantisch zwak voor Russische literatuur en kon hier dan ook niet aan weerstaan. Ik kocht eentje van Nikolai Gogol, Ivan Toergenjev, Fjodor Dostojevski en Leo Tolstoj. De boekjes hebben een mooie harde, witte kaft en tellen maar een 60tal pagina’s wat ze perfect maakt om mee te nemen op de trein bijvoorbeeld.

Bij de volgende stand kocht ik De Monogram moorden van Sophie Hannah die met dit boek de wereldbekende detective van Agatha Christie, Hercule Poirot, nieuw leven inblaast. Ik heb heel lang getwijfeld of ik dit boek zou kopen omdat ik als echte Agatha Christiefan wantrouwig tegenover een nieuwe auteur voor haar personage van Poirot sta. But, if you never try… you never know natuurlijk! Ik ben alvast heel benieuwd.

Vervolgens kocht ik De Zijderups van Robert Galbraith en Serafima van Simon Montefiore. Van beide auteurs las ik eerder al een goed boek dat ook op deze blog bij mijn oudere recensies terug te vinden is. De Zijderups is het tweede Cormoran Strike detectiveverhaal dat J.K. Rowling onder haar pseudoniem uitbrengt, en Serafima speelt zich net zoals het andere boek dat ik van Montefiore las terug af in Rusland.

Ondertussen begon mijn tas best wel al wat te wegen en twijfelde ik of ik verder nog boeken zou kopen, maar uiteindelijk kon ik toch niet aan de prachtige hardcovers van Game of Thrones weerstaan. Het eerste boek had ik al in deze hardcover en aangezien er een 2+1 gratis actie liep besloot ik mij de volgende drie boeken mee naar huis te nemen. Stiekem wou ik ze best allemaal wel kopen maar ik zag een beetje op om met al dat gewicht terug naar huis te moeten zeulen. Helaas dus! De rest koop ik een volgende keer wel ;)

foto (33)

Deze drie boeken kocht mijn vriend. Verloren illusies van Honoré de Balzac, een biografie van Coldplay en Het slot van Kafka.

foto (35)

 

Nadien zijn we in de stad snel nog een hapje (in dit geval dus pasta :D) gaan eten alvorens zwaar beladen met de trein terug naar huis te keren.

Hebben jullie veel gekocht op de Boekenbeurs? :)  

5 gedachtes over “Boekenbeurs Bookhaul

  1. Knappe aanwinsten heb je mee naar huis gesleurd. :) Zelf heb ik net ‘Koekoeksjong’ uitgelezen (nogmaals bedankt want dat boek heb ik hier gewonnen), ‘Zijderups’ staat ook al klaar. Maar eerst nog even wat andere boeken lezen. Misschien komen we elkaar wel eens tegen nu je vaak in Antwerpen bent.

  2. Wow, ziet er leuk uit! Ik ben zelf nog nooit naar de boekenbeurs geweest, maar ooit wil ik het wel eens doen. Heb je al één van de Game of Thrones boeken gelezen? Ik heb de eerste ook, maar ik twijfel om erin te beginnen.
    Leuk trouwens dat je mee hebt helpen opbouwen, een echte insider in de Boekenbeurs dan!

    • Ik twijfelde ook vreselijk om in het eerste boek te beginnen, het formaat en genre schrokken mij een beetje af. Maar na 2 pagina’s had ik al door dat ik het een geweldig boek vond en sindsdien ben ik helemaal verslaafd aan zowel de boeken als de serie :D Ja inderdaad, het was ontzettend leuk om het zo ook eens mee te maken ^^

Geef een reactie

