Film: De Behandeling

de behandelingTitel: De behandeling

Regisseur: Hans Herbots

Duur: 2u10

Acteurs: Geert Van Rampelberg, Laura Verlinden

Genre: thriller

Verschenen: januari 2014, Vlaamse film

Verhaal: Er hangt een zware schaduw over het leven en de relaties van rechercheur Nick Cafmeyer. Nick worstelt sinds zijn 9de met de onopgeloste verdwijning van zijn broertje Bjorn. Op aanwijzen van Nick is zijn buurman Plettinckx, een zedendelinquent, toen verhoord maar weer vrijgelaten. Plettinckx woont na al die jaren nog steeds in dezelfde buurt als Nick en schept er genoegen in om hem te tergen. Het blijft op Nick wegen. De enige vrouw die een knipperlicht-relatie met hem kan aanknopen is zijn chef, de iets oudere Danni. Danni aarzelt om Nick te betrekken bij een nieuwe onrustwekkende zaak: een koppel is 3 dagen vastgehouden door een indringer. Van hun 9-jarig zoontje Robin en de dader ontbreekt elk spoor. Nick neemt de leiding in een adembenemende klopjacht…  

Mijn mening

De prijs voor film met de slechtste trailer ooit gaat zonder twijfel naar ‘De behandeling’. Ik had de reclame voor deze film al enkele keren voorbij zien komen maar de trailer was werkelijk nietszeggend waardoor ik op zijn minst gezegd niet gehaast was om de film te gaan kijken. Bij mijn vriend thuis hebben ze de film echter ondertussen op dvd en nadat we er gisteren naar gekeken hebben, kan ik er enkel enthousiast over zijn! Het verhaal begint wat vaag en warrig, maar al gauw kom je in een nagelbijtende misdaadthriller terecht. Er is zowel aandacht voor het verleden van Cafmeyer als voor de huidige klopjacht op een compleet zieke geest uit de pedofiliewereld die door kinderen “de trol” wordt genoemd. De film is trouwens gebaseerd op de inktzwarte misdaadroman van Mo Hayder. Het is het eerste boek van haar dat verfilmd werd en het heeft mij ontzettend benieuwd gemaakt naar haar boeken want tot dusver heb ik van haar nog niks gelezen. De film is zeker een aanrader! Denk ‘Silence of the Lambs’ stijl met een Belgisch sausje.

Mijn beoordeling

4/5

3 gedachtes over “Film: De Behandeling

Geef een reactie

