Mijn drie griezeligste horrorfilms

Vrijdag is het Halloween en kunnen we terug lekker griezelen! Mijn vriend is een echte liefhebber van horrorfilms waardoor ik al massa’s films in dit genre bekeken heb (weliswaar steeds veilig verstopt achter mijn deken). Voor wie nog op zoek is naar een bloedstollende horrorfilm om vrijdag te kijken, geef ik hier de titels van de 3 films die mij het ergst uit mijn slaap gehouden hebben.

halloweeeeen 

♦ The Texas Chainsaw Massacre (2003)

Een groepje jongeren is op weg naar een concert, als ze onderweg een zwaar getraumatiseerd meisje oppikken die even later zelfmoord pleegt. Ze besluiten een telefoon te zoeken en belanden bij het huis van de familie Hewitt en de kannibalistische moordenaar Leatherface, die met z’n kettingzaag vervolgens achter de jongeren aangaat.

♦ The Ring (2002)

Een mysterieuze videoband richt een ware slachting aan onder een groepje tieners. Iedereen die de video kijkt, krijgt een telefoontje met de mededeling dat hij of zij nog maar een week te leven heeft. De jonge reporter Rachel gaat op onderzoek uit, maar nadat zij samen met haar zoontje de band bekijkt, raakt ze verwikkeld in een race tegen de klok.

♦ Jeepers Creepers (2001)

Langs een smal, verlaten landweggetje rijden Trish en haar jongere broer Darry naar huis. Er gaat geen minuut voorbij of ze proberen elkaar de stuipen op het lijf te jagen met de meest huiveringwekkende verhalen. Neem nu de twee verliefde tieners die twintig jaar geleden op mysterieuze wijze verdwenen op dezelfde plaats als waar ze nu rijden! In de kelder van een oude kerk wacht hen een afgrijselijke en angstwekkende ontdekking…

79540adabb326bc79d99d90ff475c6c3

Een gedachte over “Mijn drie griezeligste horrorfilms

Geef een reactie

