Film: Dracula Untold

dracula untoldTitel: Dracula Untold

Regisseur: Gary Shore

Duur: 1u32

Acteurs: Luke Evans, Dominic Cooper, Sarah Gadon

Genre: actie, horror, fantasy

Verschenen: oktober 2014

Verhaal: Het verhaal over hoe Vlad Tepes (beter bekend als Vlad de Spietser) Dracula werd. 

Mijn mening

Persoonlijk ben ik echt dol op Dracula waardoor ik deze film over het begin van zijn leven heel graag wou zien. Het is geen verfilming van het boek van Bram Stoker maar een verhaal over hoe Vlad Tepes (bijgenaamd Vlad de Spietser) ’s werelds meest gevreesde vampier werd. Luke Evans zag ik eerder al heel graag bezig in de rol van Artemis in de film “The Three Musketeers” en ook nu vond ik hem als Dracula heel overtuigend. Dracula Untold biedt een verfrissende kijk op het personage van Dracula. Ik hou echt van een heleboel dingen in deze film: vampiers, de naam Vladimir (die ik ontzettend leuk vind klinken), de plaats Transsylvanië, de verzetting van Vlad tegen de uitbreiding van het Ottomaanse Rijk, en de stevige portie actie en geschiedenis gemengd met de nodige fantasie en spanning.

drac2

Dracula Untold

Mijn beoordeling

4,5/5

Een gedachte over “Film: Dracula Untold

Geef een reactie

