“Thuis in Virgin River” van Robyn Carr

Cover-Robyn-Carr-Thuis-in-Virging-River Titel: Thuis in Virgin River
 Auteur: Robyn Carr
 Aantal pagina's: 384
 Uitgeverij: Harlequin
 Genre: chicklit
 ♥♥♥♥

Verhaal: Het enige wat Melinda Monroe wil, is wég. Weg uit Los Angeles, waar het leven druk is en gecompliceerd, en alles haar herinnert aan Mark – haar overleden man. In een opwelling reageert ze op een advertentie voor een verpleeg- en verloskundige in Virgin River, een klein dorpje in Californië. Dit zou weleens precies de verandering kunnen zijn die ze nodig heeft! Helaas, het beloofde schattige huisje in idyllische omgeving blijkt een aftandse blokhut te zijn en de bejaarde plaatselijke arts, die ze zou assisteren, doet ronduit vijandig tegen haar. Inpakken en wegwezen, denkt ze, maar een vondelingetje gooit roet in het eten. Eerst moet ze onderdak vinden voor deze baby. En misschien moet ze ook eerst maar eens echt kennismaken met Jack, de knappe eigenaar van de plaatselijke bar. Het lijkt wel of er telkens weer dingen zijn die haar in Virgin River houden. Zou ze dan toch haar thuis gevonden hebben? 

Mijn mening

Allereerst vind ik de cover heel goed passen bij de sfeer van het verhaal. Melinda belandt door haar impulsieve beslissing in het kleine dorpje Virgin River en door de vlotte schrijfstijl weet Robyn Carr je direct in het verhaal te trekken. Tijdens het lezen, zag ik het dorpje en zijn inwoners bijna helemaal voor mij. Persoonlijk vond ik het misschien niet echt een boek waarin je moét verder lezen omdat het zo waanzinnig spannend of aangrijpend is. Wel vond ik het een heel ontspannend en aangenaam verhaal. Nu de herfst overduidelijk in het land is, is dit het soort boek waarmee ik ’s avonds graag onder een dekentje in de zetel wegkruip met een kopje warme chocomelk bij de hand. Na een zware les- of werkdag is het namelijk tof om even helemaal in de wereld van het kleine dorpje Virgin River te vertoeven. Net als Melinda leer je de inwoners van het dorpje al gauw kennen waardoor je je toch betrokken voelt. Dit boek is het eerste deel van een reeks boeken over de inwoners van Virgin River en ik ben alvast benieuwd naar de rest!

Mijn beoordeling

4/5


 

Ik mocht dit boek in preread lezen voor de Not Just Any Book Club.
3 gedachtes over ““Thuis in Virgin River” van Robyn Carr

Geef een reactie

