“En uit de bergen kwam de echo” van Khaled Hosseini

enuitdebergen
 Titel: En uit de bergen kwam de echo
 Auteur: Khaled Hosseini
 Aantal pagina's: 416
 Uitgeverij: De Bezige Bij
 Genre: roman
 ♥♥♥♥♥

Verhaal: Voor de driejarige Pari is haar grote broer Abdullah meer een moeder dan een broer. Voor de tienjarige Abdullah is zijn zusje alles. Wat er met hen gebeurt – het zusje wordt noodgedwongen verkocht aan een rijk maar kinderloos echtpaar in Kabul – zet een reeks ingrijpende gebeurtenissen over tientallen jaren in gang, die een indringend beeld geven van de morele complexiteit van het leven. 

Mijn mening

Soms lees je een boek dat je zodanig geweldig vindt dat je op voorhand opziet tegen het moment dat je er een recensie van moet schrijven, puur uit angst dat die recensie simpelweg niet genoeg eer voor het boek zou zijn. Dit is een beetje het gevoel dat ik had toen ik “En uit de bergen kwam de echo” las. Ik liet zowel tranen in het begin als op het einde van het verhaal, en leefde elke pagina met de personages mee. Af en toe was het door een tijdsprong even zoeken en nadenken wie het personage dit keer precies was en wat diens rol in het volledige verhaal was, maar keer op keer werd ik gegrepen door het persoonlijke verhaal van het personage in kwestie. Het is een boek dat je denk ik niet in een ruk uitleest maar deel per deel in je opneemt, al op voorhand wetend dat het volledige verhaal nog lang zal nazinderen.

Mijn beoordeling

5/5

3 gedachtes over ““En uit de bergen kwam de echo” van Khaled Hosseini

  1. Ik heb De vliegeraar gelezen en de film gezien,boek prachtig maar de verfilming viel tegen.Daarna Duizend schitterende zonnen gelezen, ook al zo’n mooi boek.Het boek die jij hierboven beschrijft staat al een tijd op mn lijst.

  2. Pingback: De 5 beste boeken die ik in 2014 las | Daisies on bookshelves

Geef een reactie

