“Barista! Koffie verkeerd” van Elsbeth Witt

koffieverkeerdTitel: Barista! Koffie verkeerd
Auteur: Elsbeth Witt
Aantal pagina's: 206
Uitgeverij: Xander Uitgevers
Genre: chicklit
♥♥♥♥½

Verhaal: Laura weet precies hoe haar toekomstige vriend eruit zal zien: hij heeft blonde krullen en blauwe ogen. Dat vertelt ze haar vriendin Iris, die net als Laura bij koffiebar Barista! werkt. En toch raakt ze ineens compleet in de war van een donkere man met bruine ogen die een paar keer per week koffie komt halen. Ze zou toch niet ineens op een heel ander type vallen, en is deze mysterieuze man misschien echt de ware…? 

Mijn mening

Ik las dit eerste boek van de Barista!-reeks even geleden, toen ik nog onder de Siciliaanse zon vertoefde in plaats van onder onze huidige Belgische regenwolkjes. Het leek mij het perfecte boek voor op vakantie en dus begon ik er ook vol enthousiasme in. Ik had al snel door dat ik niet teleurgesteld zou worden. “Koffie verkeerd” is lekker vlot geschreven met leuke personages. Laura is iemand waarin ik mij onmiddellijk kon herkennen waardoor het verhaal heel aangenaam om lezen was. Het boek is heel vlot en luchtig, en inderdaad misschien een tikkeltje (of nou ja, misschien iets meer dan een tikkeltje) voorspelbaar. Maar om eerlijk te zijn, vind ik dat een beetje eigen aan het genre en had ik dat dus stiekem wel verwacht. Het verhaal eindigt met een cliffhanger waardoor ik helemaal benieuwd werd naar het vervolg! Door de aanwezige Sinterklaassfeer in het boek is het bovendien ook ideaal om al volledig bij in de stemming te komen (In mijn dorp vieren we Sint-Maarten, i.p.v. Sinterklaas, wat vroeger, namelijk op 11 november). Ik vond het boek perfect om te lezen op reis, maar eveneens om gezellig met onder een dekentje in de zetel te kruipen. Momenteel heb ik geweldig zin in de 2 volgende delen, en in koffie met een muffin! ;)

Mijn beoordeling

4,5/5

4 gedachtes over ““Barista! Koffie verkeerd” van Elsbeth Witt

  1. Klinkt zeer leuk!
    Ik heb een periode gehad waarin ik echt genoot van chicklits, maar de laatste tijd erger ik me een beetje aan de voorspelbaarheid. Ondertussen ken ik zowat alle patronen en ook al lezen deze boeken vlot, toch vind ik ze niet meer zo leuk.

  2. Oh de titel spreekt mij meteen aan omdat ik echt koffie verslaafd ben! Het genre is echt iets voor mij. Ik ben dan ook benieuwd naar deze boekenreeks. Hehe bij ons vieren ze ook sint-maarten :)

Geef een reactie

