Film: Pompeii

Pompeii-posterTitel: Pompeii

Regisseur: Paul W.S. Anderson

Duur: 1u45

Acteurs: Kit Harington, Carrie-Anne Moss, Emily Browning

Genre: actie, avontuur

Verschenen: februari 2014

Verhaal: “Pompeii” vertelt het verhaal van Milo, een slaaf die droomt van zijn vrijheid en een huwelijk met de mooie Cassia, de dochter van zijn meester. Hij weet echter niet dat zij al vergeven is aan een corrupte Romeinse senator en dat hijzelf verkocht zal worden aan een nieuwe eigenaar in Napels. Wanneer de nabijgelegen vulkaan Vesuvius uit dreigt te barsten beseft Milo dat dit misschien wel de laatste keer is dat hij zijn geliefde zal zien en doet hij er alles aan om haar te redden. 

Mijn mening

Alleen al de titel “Pompeii” maakt duidelijk dat deze film rond de bekende vulkaanuitbarsting zal draaien. Het is ontzettend fascinerend om Kit Harington in een andere rol te zien dan die van Jon Snow in de serie Game of Thrones. Als zware GoT fan was ik wat bang moeite te hebben om me in te leven in deze nieuwe rol, maar Kit Harington weet ook hier te overtuigen. In de film zet hij Milo neer, wiens volk door de Romeinen werd uitgeroeid toen hij nog een kind was en nadien verkocht werd als slaaf. Sindsdien vecht hij als gladiator in de arena. Het hele verhaal sprak mij onmiddellijk aan, ik kijk ontzettend graag naar historische films en al zeker als het dan ook nog eens rond gladiatoren draait. Naast actie en avontuur krijg je ook een grote portie romantiek, wat ik toch ook altijd best wel kan smaken. Hoewel het officieel meer een actiefilm is, weerhield dat me er niet van af en toe een traantje te laten. Een aanrader!

pompeiiiiiiii

pompeiii

Mijn beoordeling

4/5

2 gedachtes over “Film: Pompeii

Geef een reactie

