Boeken om naar uit te kijken

Persoonlijk ben ik helemaal dol op de zomer. Zon, zee, strand en een goed boek… Helemaal perfect. Hoewel ik dus een beetje tegen de naderende herfst opzie, word ik wel helemaal enthousiast van het boekenaanbod dit najaar. Prachtige kaften en veelbelovende verhalen… Hier vinden jullie de boeken waar ik momenteel alvast naar uitkijk om ze te mogen lezen.

Back to school 

♣ “Schrijven kreng!” van Lisette Jonkman

schrijvenkrengWat? “Schrijven, kreng! is een hup-ga-nou-eens-schrijven-gids die dit najaar verschijnt bij uitgeverij Luitingh-Sijthoff. Dit blije schrijfboek bevat naast tips voor een goed verhaal en sterke personages ook mijn schrijfblunders, een boel valkuilen die wel heel erg lekker liggen en de meestgebruikte schrijfontwijkende smoezen (en natuurlijk nog veel meer!).” (bron)

Waarom? Stiekem zat ik al de hele tijd te wachten op zo’n boek.

Beschikbaar? 14 oktober 2014

 

 

♣ “Zijderups” van Robert Galbraith

zijderupsWat? Als schrijver Owen Quine wordt vermist, besluit zijn vrouw Cormoran Strike in te schakelen. Quine is regelmatig een tijd van huis, maar deze keer is het anders. Strike komt er al snel achter dat de verdwijning alles te maken heeft met Quines laatste manuscript. Dit bestaat namelijk uit onthullende portretten van bijna al zijn vrienden en kennissen en het zou een ramp voor hen zijn als het ooit wordt gepubliceerd. Niet veel later wordt Quine vermoord teruggevonden.

Waarom? Als fan van J.K. Rowling heb ik met veel plezier de eerste detective onder haar pseudoniem Robert Galbraith gelezen, namelijk “Koekoeksjong“. Meer Cormoran Strike, please!

Beschikbaar? 18 oktober 2014

♣ “Chanel & co” van Marie-Dominique Lelièvre

chanelcoWat? Een levensverhaal dat leest als een roman.

Waarom? Persoonlijk vind ik Coco Chanel echt een inspiratie en het typevoorbeeld van een sterke vrouw. Haar levensverhaal lijkt mij dan ook heel boeiend om te lezen.

Beschikbaar? 4 september 2014

 

 

 

 

Naar welke boeken kijken jullie al uit? :) 

5 gedachtes over “Boeken om naar uit te kijken

  1. Ik kijk ook uit naar het boek van Lisette Jonkman en daarnaast naar De Dromendieven van Maggie Stiefvater, het nieuwe boek van Marie Lu en Vlam van Nederlandse auteur Floortje Zwigtman.

  2. Zijderups lijkt mij een ook een leuk boek om te lezen. Zelf kijk ik uit naar “Bones Never Lie” van Kathy Reichs. Helaas is nog niet bekend wanneer deze uit gebracht wordt in het Nederlands, maar in het Engels komt hij over een maandje al uit :)

Geef een reactie

