Mijn Tolino

Jawel, na oneindig lang getwijfel en eindeloos wegen en wikken heb ik mij eindelijk een e-reader aangeschaft. Mag ik jullie voorstellen aan mijn nieuw vriendje: Tolino! :)

foto 1 (17) 

Ik ben werkelijk een geboren eeuwige twijfelaar. Toen ik éindelijk de knoop had doorgehakt een e-reader in huis te halen, viel mij daarna nog de loodzware taak te beurt om te kiezen welke dit precies zou worden. Toeval wou dat dit net wat samenviel met het moment dat ik ontdekte dat Standaard Boekhandel nu ook een e-reader verkoopt, namelijk Tolino. Wat ik hier direct leuk aan vond, was de prijs. 99 euro vond ik als student best wel direct een oké prijs. Ook de accessoires (zoals het rode beschermhoesje dat ik kocht voor 25 euro) die er bij hingen, wakkerden meteen de shopaholic in mij aan. En zo geschiedde dus.

Toen ik mijn e-reader thuis uit de verpakking haalde was ik onmiddellijk dolenthousiast toen ik zag dat er al een gratis e-boek op stond, namelijk “Dodelijk verlangen” van de Vlaamse misdaadauteur Patrick De Bruyn.

foto 3 (11)

Ik was wat bang dat het door mijn gebrek aan technologisch inzicht wat klungelen zou worden zo’n digitaal boek, maar gelukkig bleek mijn nieuwe vriendje ontzettend gebruiksvriendelijk te zijn!

Omdat ik helemaal nieuw ben in de wondere wereld van de e-readers kan ik helaas niet vergelijken met andere exemplaren en merken, maar ik ben alvast heel erg tevreden met mijn aankoop. Ik hou heel erg van de details, zoals het vlindertje dat bij Tolino hoort, en het gezichtje dat op het scherm verschijnt wanneer je je e-reader afsluit. “Sssst… tolino slaapt.” Maakt het best toch wel persoonlijker en schattig, toch? :D

foto 2 (16)

Ik hou nog steeds enorm van boeken die je lekker gewoon in je boekenkast kan plaatsen, maar Tolino is hier zonder twijfel een leuke aanvulling op :)

Maakten jullie de stap al naar e-readen? 

4 gedachtes over “Mijn Tolino

  1. Ik heb er vandaag nog één vastgehad bij de Standaard Boekhandel. Gewoon uit nieuwsgierigheid want ik ben heel blij met mijn Kobo Aura, die ik net als jij na lang twijfelen en vergelijken heb aangeschaft. Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de gewone boeken, maar als ik binnenkort een dagje naar Gent ga vind ik het wel super dat ik minder gewicht mee moet sleuren én zeker voldoende leesvoer bij me heb.

  2. Wat leuk :) Ik gebruik de ‘oude’ Kindle e-reader van mijn man. Het is heel handig voor onderweg, vooral als je een dik boek wilt lezen. Nadeel van de Kindle is dat die gemaakt is voor Engelse boeken (van Amazon) en dat de e-books uit de bieb hier niet op werken. Het zou best kunnen dat ik over een tijdje zelf een e-reader koop die wel geschikt is voor Nederlandse boeken.

Geef een reactie

