Redenen van mijn GoT verslaving

Terwijl ik enkele maanden geleden nog blogde over mijn plannen om deze zomer eindelijk eens met Game of Thrones te starten, kan ik mezelf ondertussen al helemaal verslaafd noemen. Op twee weken tijd las ik niet alleen het eerste boek “Spel der Tronen” maar bekeek ik daarna ook het volledige eerste seizoen van de serie.

got addiction 

De redenen waarom ik helemaal verslaafd ben aan deze serie:

♦ Het boek is geweldig. Sorry, ik MOEST gewoon met deze reden beginnen. Het boek “Spel der Tronen” is gewoonweg geweldig. Meer nog, ik zou een volledig boek kunnen schrijven over waarom dat boek geweldig is.

♦ Het eerste seizoen van GoT volgt het boek ontzettend goed. (Opluchting! Niets dat meer irritant is dan een verfilming die compleet afwijkt van het boek waar je zo dol op bent!)

♦ Draken. Ik vind draken geweldig. En daaraan verbonden vind ik ook Daenerys geweldig.

♦ Jon Snow. En zelfs nog beter, het beeld van Jon Snow die de kleine Spook tevoorschijn haalt.

gotpups

♦ Intriges. Akkoord, op het vlak van intriges verslaat geen enkele serie “Gossip Girl”. Maar GoT moet nauwelijks onderdoen. Gossip binnen kasteelmuren, gotta love it!

♦ Romantiek. Een vleugje romantiek tussen al het geweld en de spanning door.

♦ Actie. Door de flinke dosis geweld en spanning kan het niet moeilijk zijn vriendlief te overtuigen mee te kijken.

♦ De troon. De volledige serie noemt dan ook “Game of Thrones”. Het begon als kind al met een fascinatie voor Disneyprinsessen en het kasteel. Aan kastelen en heersers geen gebrek bij GoT!

♦ De fantastische quotes.

♦ Alles gecombineerd. Want hoeveel series slagen er uiteindelijk in om een verhaal te brengen waarin zowel spanning, actie, geweld, liefde, intriges, humor en fantasie vervat zit?

gotttt

En hoewel deze redenen van toepassing zijn op de serie, ben ik net zo dol op de boeken. Momenteel heb ik me helemaal ondergedompeld in boek 2.

Hebben jullie een GoT verslaving? Wat zijn jullie redenen? 

3 gedachtes over “Redenen van mijn GoT verslaving

  1. Ja hier nog een verslaafde, ik ben ook wat later begonnen maar heb inmiddels alle vier de seizoenen gezien. Met de boeken ga ik niet zo hard helaas, Maar ik ben er wel al aan begonnen. Ik vind het gewoon een ontzettend mooie serie, met mooie decors en goede acteurs en actrices

  2. Die boeken staan al een tijdje op mijn TBR-lijst. Jammer genoeg is die lijst nogal lang en is het er tot nu toe nog steeds niet van gekomen om ze te lezen. Vooral omdat ik dat toch wel wil doen vooraleer ik naar de serie kijk.

Geef een reactie

