Monday Talk #7

Zon, regen, wind en onweer. De laatste dagen hebben we het werkelijk allemaal gehad. En wat ik hieruit geleerd heb? Dat mijn keuze voor boeken stiekem ook wel een beetje samenhangt met het weer…

reading

Als ik er dan mijn stapeltje nog te lezen boeken bijneem, kom ik tot de volgende voor mij ideale situaties. 

♥ Situatie 1

Het weer: Het is aangenaam zonnig, met een heerlijk briesje

De locatie: In het gras tussen de bloemen, zittend in de schaduw onder een boom

Het boek: Een schitterend gebrek – Arthur Japin

1001004010300608

♥ Situatie 2

Het weer: Het is volop zomer, en snikheet

De locatie: Onder een kleurrijke parasol op een exotisch strand, met naast mij een palmboom en een ijskoude cocktail

Het boek: Zoek het maar uit – Chantal van Gastel

unknown

♥ Situatie 3

Het weer: Het is grijs en winderig, met plensbuien tussendoor

De locatie: Mijn slaapkamer, languit op bed met een schaaltje popcorn of frambozen

Het boek: De Strijd der Koningen – George R.R. Martin

de strijd der koningen

♥ Situatie 4

Het weer: Het giet water, terwijl het dondert en de hemel af en toe oplicht door de bliksem

De locatie: Lekker knusjes thuis in de zetel, omgeven door zachte kussens en dekens

Het boek: Charly – Patrick De Bruyn

charly

Thrillers bij onweer, chicklits in de zon,… Hebben jullie ook een kleine voorkeur? Of maakt het helemaal niks uit? :) 

4 gedachtes over “Monday Talk #7

  1. Ik neem me altijd voor om er eens op te letten, maar heb eigenlijk niet de indruk dat mijn keuze afhankelijk is van het weer. Momenteel wordt ze vooral beïnvloed door het feit dat ik ‘lichtjes’ verslaafd ben aan de boeken van J.R.Ward. Die wissel ik dus af met de boeken die ik nog wil recenseren.

Geef een reactie

