Mijn favoriete vrouwelijke personages uit series

Naast boeken hou ik ook ontzettend van allerlei verschillende series! 2 Broke Girls, Sex and the City, True Blood,… om er maar enkele te noemen. Over wie mijn favoriete vrouwelijke personages uit series zijn, hoefde ik niet lang na te denken. Hieronder een overzicht van mijn 5 meest favoriete personages uit series aller tijden.

pennyPenny – The Big Bang Theory

Wegens herkenbaar. Chaotisch appartement? Check! Rondslingerende kleren? Check! Maak mij niet wakker als ik aan het slapen ben? Check!

Favoriete quote: “Sometimes I don’t listen, sometimes I just watch your jaw go up and down.” 

 

 

Blair – Blair Waldorf Must PieGossip Girl

Wegens inspirerend. Ik ben helemaal dol op de kledingstijl van Blair Waldorf.

Favoriete quote:  “Stop whatever you’re doing. We need to shop.”

 

daenerys-targaryenDaenerys – Game of Thrones

Wegens inspirerend. Ik vind het geweldig dat Daenerys een sterk vrouwelijk personage neerzet in een overwegend meer patriarchale omgeving. En ze is bloedmooi natuurlijk, én van het bloed van de draak.

Favoriete quote: “The next time you raise a hand to me will be the last time you have hands”

 

spencerSpencer – Pretty Little Liars

Wegens inspirerend.  Spencer is onafhankelijk, feministisch, ambitieus en intelligent.

Favoriete quote: “If you think I’m going to let you hurt her, you’re underestimating me”

 

 

peytonPeyton – One Tree Hill

Wegens inspirerend. Geweldig kapsel, geweldige kledingstijl en geweldige muzieksmaak. Oh, en ontzettend getalenteerd natuurlijk. Wie wil nu niet kunnen tekenen als Peyton?

Favoriete quote: “I wanna believe in it all again. Music and art, faith and love. And I wanna believe I’ve made the right choices and that I’m on the right path. And there’s still time to fix the mistakes I’ve made. I guess I want hope.”

4 gedachtes over “Mijn favoriete vrouwelijke personages uit series

  1. Ik vind Daenerys een van de stomste personages van heel GoT. Ik vind haar echt een verwend nest die alles wat ze probeert te verhelpen, zelf ook doet. Brrr. Nee. Ik heb echt niks met d’r.

  2. Ha Penny. De laatste tijd kom ik niet meer aan televisie kijken toe. Ik heb nog een hele serie-achterstand in te werken, maar zit telkens met mijn neus tussen de boeken. Misschien zorgt deze blogpost er voor dat ik daar binnenkort toch eens verandering in breng. :)

Geef een reactie

