TTT: Top 10 onderwerpen waardoor ik een boek direct zou lezen

Elke donderdag plaatst De Lady Library een leuke Top Ten Thursday. Hoewel ik altijd bijna direct weet of ik een boek wel of niet wil lezen bij het zien van de kaft en achterflap, moest ik toch even nadenken over wat het nu precies is aan een boek waardoor ik het perse lezen wil.

book-love-books-to-read-23017085-500-331 

hartje
 Stiekem heb ik een zwak voor Russische klassiekers. Lermontov, Nabokov, Tolstoj,… Wat vind ik het ontzettend moeilijk zo’n boek te zien liggen in de boekhandel en het niet onmiddellijk mee naar huis te nemen.

hartjeOok fantasierijke verhalen vind ik moeilijk te weerstaan. Boeken over andere werelden, met mysterieuze wezens of met een een flinke dosis magie bijvoorbeeld.

hartje Als het op thrillers en misdaadromans aankomt, heb ik een geweldige voorkeur voor boeken omtrent seriemoordenaars. Omdat ik op school altijd dol was op vakken als psychologie en sociologie, vind ik het ontzettend boeiend om te lezen over de gedachtegang van seriemoordenaars en de psychologie die daarachter zit. En het is ook gewoon ontzettend spannend om te lezen natuurlijk.

hartje Gestichten en psychiatrische instellingen vind ik, doorgaand op mijn liefde voor psychologie, ook ontzettend intrigerend om in een verhaal verwerkt te zien.

hartje Ik ga dolgraag op reis en lees dan ook met veel plezier verhalen die zich afspelen in wereldsteden. Een mooie kaft om bij weg te dromen, helpt hierbij natuurlijk ook. Weerstaan aan een boek met een woord als Parijs, Marrakesh, Rome, Barcelona, enz. in de titel? Moeilijk!

hartje Een geweldig liefdesverhaal. Maar dan bedoel ik dan ook echt een gewéldig, episch, onvergetelijk liefdesverhaal! Eentje waar je het warm en koud tegelijk van krijgt, met veel diepgang, en dat je voor de rest van je leven nooit meer vergeet. Een romance à la Heathcliff en Cathy, of Allie en Noah.

hartje Boeken die gaan over het verleden. Dit kunnen zowel historische romans zijn als boeken met flashbacks van het personage bijvoorbeeld.

hartje Een personage dat anders is en zich daardoor onderscheidt van de rest van de personages. Bijvoorbeeld iemand met een buitengewone gave. 

hartje Een geheim, of een groot mysterie. Een dorp waarin iedereen iets te verbergen heeft. Zulke boeken maken me steeds waanzinnig benieuwd!

hartje Last but not least, een goed boek. Eentje waar je al veel over gelezen hebt en dat bijna iedereen bejubelt. Zo’n boek moet je toch gewoon een kans geven? Ongeacht het thema of onderwerp. Zo had ik persoonlijk anders nooit “Een weeffout in onze sterrren” gelezen, en wat zou het missen van dit prachtige verhaal zonde geweest zijn!

Enjoy your Thursday! :)

3 gedachtes over “TTT: Top 10 onderwerpen waardoor ik een boek direct zou lezen

Geef een reactie

