Monday Talk #4

Een nieuwe maandag, een nieuwe Monday Talk :) En deze week over mijn plannen voor deze zomer…

summer 2014

Eindelijk zijn ze daar, mijn favoriete maanden van het jaar! (Even een onopzettelijk rijmpje :D) Elk jaar kijk ik er steeds opnieuw naar uit: die periode dat school, examens, papers en stress achter de rug zijn en dat de periode aanbreekt van zon, reizen, festivals, lekkere cocktails, barbecues, teenslippers, zand en ijsjes. Kortom: de zomervakantie! 

Hoewel ik verre van alles al gepland heb voor de komende weken, zijn er toch een aantal zaken die al op mijn to do-lijstje staan:

hartje Een weekje zee. Vanavond vertrek ik naar jaarlijkse gewoonte met mijn familie naar onze Belgische kust, Koksijde meer bepaald. Niet zo druk als Blankenberge en Oostende maar net zo leuk. En ook ons hondje Luna gaat mee. Altijd een leuke start van de zomervakantie vind ik.

hartje De Gentse Feesten! Ook dit is stilaan zo’n beetje een vaste, jaarlijkse waarde geworden. Tijdens de Gentse Feesten is het volop genieten in mijn studentenstad. Tal van activiteiten en optredens zorgen elk jaar weer voor een ontzettend leuke en aangename sfeer.

hartje Rock Zottegem. Bijna had ik uit gewoonte “Rock Werchter” getypt, maar net op tijd corrigeerde ik mezelf. De laatste jaren was ik steeds op dit festival in Werchter te vinden maar dit jaar waren we helaas net een beetje te laat om tickets te kopen. Helaas pindakaas! Volgend jaar hopelijk meer geluk :) In plaats daarvan zoeken we het dit jaar met Rock Zottegem dan maar een beetje dichter bij huis. Leuke headliner hier is White Lies.

hartje Een vakantiejob. Jawel, er moet deze zomer ook helaas wat gewerkt worden. Ook dit is eigenlijk, sinds mijn 16 jaar, een jaarlijkse gewoonte. Meestal ga ik een maandje werken in augustus, maar dit jaar zal het waarschijnlijk van half juli tot half augustus worden.

hartje Reizen. Na onze vakantiejob plannen mijn vriend en ik nog een reisje samen. Bestemming voorlopig nog onbekend, maar ik droom in tussentijd wel al heerlijk weg :)

hartje Inschrijven voor school. September wordt de maand om knopen door te hakken op schoolgebied. Ik rond mijn master communicatiewetenschappen in Gent namelijk dit academiejaar af met een proclamatie rond half september. Graag had ik daarna nog een jaartje bijgedaan. Ik denk al eventjes aan het postgraduaat informatie- en bibliotheekwetenschap in Antwerpen.

hartje Leren. Jawel, je leest het goed :D Deze zomer ga ik ook wat leren. Ik ben namelijk dol op vreemde talen en er staan al een hele tijd enkele talen op mijn planning om ooit te leren. Deze zomer stort ik mij (naast Frans en Engels dat ik probeer te onderhouden) op Spaans, Russisch, Pools en Albanees. Spaans en Russisch leerde ik al via school en avondonderwijs en wil ik nu dolgraag verder uitbouwen. Pools en Albanees vind ik dan weer gewoon twee ontzettend coole talen waarvan ik deze zomer graag met de basis starten zou.

hartje Schrijven. Tot slot wil ik deze zomer ook graag benutten om te schrijven. Ik loop al enkele jaren met het idee rond om ooit een roman te schrijven maar vond tot nu toe nooit de moed om er aan te beginnen. En ook schrijven voor mijn blog natuurlijk, iets wat ik dolgraag doe :)

Hebben jullie al zomerplannen gemaakt? :)

4 gedachtes over “Monday Talk #4

Geef een reactie

