Mijn meest en minst favoriete Young Adult verfilming

Als zowel boek- als filmliefhebber vind ik boekverfilmingen altijd ontzettend leuk. Een film gemaakt van een boek dat je goed vond, wat wil een mens nog meer… Omdat ik de laatste tijd heel wat verfilmingen van Young Adult boeken gezien heb, besloot ik eens na te denken wat nu mijn meest en minst favoriete verfilming was.

Verfilmingen die ik geweldig vond:

thehungerg Divergent-movie-poster-4 The-Twilight-Saga-Breaking-Dawn-Part-2

Verfilmingen die ik minder vond:

Harry_Potter_and_The_Order_of_the_Phoenix 1377702131_harrryy _1389972352

Het was moeilijk kiezen maar uiteindelijk kwam ik toch tot deze beslissing… 

Mijn meest favoriete verfilming

The-Twilight-Saga-Breaking-Dawn-Part-2

The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 2 schopte het tot mijn meest favoriete verfilming omdat ik vond dat de film beter was dan het boek (iets wat ik eigenlijk niet zo vaak vind). Vooral het einde van de film vond ik spectaculairder en ook beter gevonden dan in het boek. Pluimpje voor de scenarioschrijver!

Mijn minst favoriete verfilming

_1389972352

Ik vind de Harry Potter films ontzettend leuk om naar te kijken maar toch vind ik de boeken, en dan vooral Harry Potter en de Orde van de Feniks en Harry Potter en de Halfbloed Prins veel beter dan de film. Wat ik trouwens heus wel begrijp want het is nu eenmaal moeilijk zoveel informatie uit het boek in één film te krijgen. Uiteindelijk koos ik voor Vampire Academy als mijn minst favoriete verfilming omdat ik veel meer genoten heb van het boek dan van de film. Als ik de film gezien had zonder eerst het boek te lezen, had ik het zonder meer een oké film gevonden. Zelf had ik nu echter wat het gevoel dat de film een beetje weg had van een parodie op het boek. Zo vond ik bijvoorbeeld de verwijzingen naar Twilight in de film niet echt noodzakelijk. Maar meningen zijn ontzettend subjectief natuurlijk :)

Wat zijn jullie minst / meest favoriete boekverfilmingen? 

16 gedachtes over “Mijn meest en minst favoriete Young Adult verfilming

  1. Oh man, Breaking Dawn was ge-wel-dig (twihard Lisa meldt zich). Ik heb de ogen uit mijn kop gejankt tijdens die ene plottwist, wat een drama! Divergent vond ik ook een erg goede verfilming, beter zelfs dan de boeken. Echter vond ik het tweede en het derde boek uit de serie echt vreselijk, dus dat helpt ook wel een beetje mee :P

  2. Ik vind eigenlijk alleen verfilmingen van boeken die ik stom of niet zo vond goed, zoals Breaking Dawn en Divergent. Die plot twist was geweldig, er gebeurde zowaar wat! :’) de Hongerspelen is daar wel een uitzondering op. :)

  3. Goeie selectie! De eerste THG vond ik persoonlijk ook verschrikkelijk, maar Catching Fire was dan weer wel geweldig. Vampire Academy is inderdaad helaas nogal een flop geworden … En Breaking Dawn part 2 blijft natuurlijk de allerbeste uit de hoop :D (nog een Twihardje hier)

  4. Vampire Academy heb ik tot nu toe nog niet gezien, maar hij staat ondertussen op de Digibox, dus misschien komt het er binnenkort wel eens van. Ook al vind ik vrijwel altijd het boek beter dan de film, toch kan ik ook erg van de Harry Potter verfilmingen genieten. Ik kom immers niet vaak aan herlezen toe en dan kunnen die verfilmingen me toch even voorzien van een hoognodig shot Hogwarts. :)

    Catching Fire vond ik zelfs beter dan de Hunger Games, en Divergent vond ik ook erg leuk. Ik zou eigenlijk eens een lijstje moeten maken van al de verfilmingen die ik al gezien heb, het zijn er ongetwijfeld meer dan ik zou verwachten.

  5. Ik kijk eigenlijk niet zo heel veel films. Ik merk dat ik mee vaak niet lang genoeg kan concentreren. Series werken beter.
    Over de Harry Potter films geef ik je volledig gelijk! De laatste twee en de eerste zijn dan juist weer mijn favoriete films. Ook The Perks of being a Wallflower vond ik een hele goede film. Die weerspiegelt echt het gevoel dat ik bij het boek had. Als het op klassiekers aankomt vind ik Jane Eyre (2011) en Pride and Prejudice (2006) ook hele mooie films. Die kijk ik ook echt voor het beeld en de sfeer, niet alleen om het verhaal, dat ik toch al helemaal van buiten ken.
    Binnenkort ga ik naar The Fault in our Stars. Ik ben benieuwd hoe die gaat zijn, want mijn verwachtingen zijn (te) hoog gespannen.

  6. Ik ben het helemaal met je eens, maar ik vind wel dat het boek Divergent toch heel wat beter is dan de verfilming. De cast vind ik wel super. Het is wel raar als je weet dat Theo James 30 jaar oud is en iemand speelt dat maar 18 jaar oud is ;) .

Geef een reactie

