Book Haul: Thrillers

foto 1 (14)

Dat mijn nieuwste book haul enkel thrillers bevat, valt eigenlijk mooi samen met het feit dat juni de maand van het spannende boek is. En spannende boeken lijken dit mij zeker!

1. Charly – Patrick De Bruyn (Manteau)

Korte inhoudWraak serveer je het best ijskoud. Charly is een meisje van achttien. Ze heeft in haar jeugd vreselijke gebeurtenissen meegemaakt, maar daarmee is ze in het reine. Zegt ze. Charly en Allison studeren allebei psychologie. Razend knappe Allison staat graag in het middelpunt van de belangstelling, terwijl Charly liever niet opvalt. Op een dag zoekt Allison contact met de engelachtig mooie Charly. Hoewel ze elkaars tegenpolen zijn, vinden ze elkaar in een stoeierige relatie. Sven en Melissa wonen sinds kort in hun eigen huis in een rustige verkaveling. Een droom die uitkomt en een paradijs voor hun dochtertje Amanda. Door hun nieuwe huis kunnen ze zich maar weinig uitjes veroorloven, maar op een dag besluiten ze zichzelf op een intiem etentje te trakteren. Als Melissa in de loop van de avond naar de babysit thuis belt, krijgt ze geen antwoord.

Boek: Dit boek heb ik gekocht in Fnac nadat het mij werd aangeraden door een vriendin. Ik heb tot nu toe nog geen boeken gelezen van deze Vlaamse misdaadauteur maar het verhaal en de cover van dit boek spreken me heel erg aan dus ik ben ontzettend benieuwd!

2. Het oog van de rode tsaar – Sam Eastland (Anthos)

Korte inhoudNa de Russische Revolutie raakt inspecteur Pekkala, ooit de rechterhand van de tsaar, in ongenade. Hij wordt gevangengehouden in een goelag in het Siberische woud. Maar dan blijkt dat zijn kwaliteiten onmiskenbaar zijn: Pekkala krijgt van Stalin de opdracht de moordenaar van de Romanovs te vinden. Deze missie brengt Pekkala, en zijn broer Anton die hij al jaren niet heeft gezien, weer bij elkaar.

Boek: Dit boek zag ik liggen in De Slegte en kon ik voor een prikje op de kop tikken. De cover vind ik werkelijk prachtig en ook de korte inhoud kon mij direct boeien. Ik heb eerder al een aantal boeken (romans) gelezen over deze periode in de Russische geschiedenis en ik vond het altijd een heel fascinerende wereld om over te lezen. Het is wel de eerste keer dat ik hierover een thriller zal lezen.

3. Het Janussyndroom – Pieter Aspe (Manteau)

Korte inhoudFreya Fiers, de dochter van een zakenman die een groot belang heeft in de productie van hernieuwbare energie, wordt brutaal verkracht door vier gemaskerde kerels. Het spoor leidt naar de zoon van de hoofdredacteur van een gerenommeerd rechts weekblad, maar Van In slaagt er niet in voldoende bewijs te verzamelen om hem op te pakken. De tweede verdachte verdwijnt spoorloos, de derde wordt in zijn eigen huis vermoord. Een dood spoor? En alsof dat nog niet genoeg is, verdenkt Hannelore Van In ervan een relatie te hebben met een jonge journaliste.

Boek: Dit boek heb ik als cadeautje gekregen van mijn vriend. Van Aspe heb ik ondertussen met plezier al heel wat boeken gelezen dus was ik ook dolblij met dit boek dat ik nog niet gelezen had. Ondertussen heb ik het verhaal bijna uit en volgende week kunnen jullie er een recensie van verwachten :)

Geef een reactie

