“Een weeffout in onze sterren” van John Green

eenweeffoutinonzestTitel: Een weeffout in onze sterren
Auteur: John Green
Aantal pagina's: 264
Uitgeverij: Lemniscaat
Genre: young adult
♥♥♥♥♥

Verhaal: De zestienjarige Hazel werd drie jaar geleden opgegeven, maar een nieuw medicijn rekt haar leven voor nog onbepaalde tijd. Augustus, Gus, heeft kanker overleefd ten koste van een been. Vanaf het moment dat Hazel en Gus elkaar ontmoeten, lijkt er geen ontsnappen aan de zinderende wederzijdse aantrekkingskracht. Maar Hazel wil niemands tijdbom zijn. De zoektocht naar de mysterieuze schrijver van hun lievelingsboek, Een vorstelijke beproeving, leidt hen naar Amsterdam. Daar neemt hun leven een wending die ze zich niet hadden kunnen indenken.

Mijn mening

Over “Een weeffout in onze sterren” had ik al oneindig veel goede recensies en commentaren gelezen. Toch duurde het eventjes voor ik de knoop doorhakte het boek zelf ook te lezen en wel omdat het thema van dit boek mij mentaal zo zwaar leek. Ik heb eerder al films bekeken die rond het thema kanker draaiden en dat gaf in de bioscoopzaal steeds hetzelfde scenario tot gevolg: ik die na 5 minuten al subtiel mijn zakdoek uit mijn handtas probeer te vissen en op het einde van de film steeds met een slecht gevoel (niet omdat de film slecht was, maar omdat het zo aangrijpt) de zaal verlaat. Tja, wat kan ik zeggen… Ik ben nu eenmaal een gevoelig zieltje :)

Ik ben dan ook ontzettend blij dat ik “Een weeffout in onze sterren” gelezen heb. Al na het lezen van de eerste regels werd ik verliefd op de schrijfstijl van John Green en op de manier waarop hij dit verhaal neergezet heeft. Ik vond het letterlijk een boek met een lach en een traan. De humor van Hazel en Gus toverde steeds een glimlach op mijn gezicht en werd afgewisseld met ontroerende stukken waarbij de tranen over mijn wangen rolden. In tegenstelling tot de films die ik rond dit thema al gezien had, had ik net een heel goed gevoel (dat soort gevoel dat je hebt wanneer je beseft dat je net een fantastisch verhaal gelezen hebt) toen ik het boek uitgelezen had.

Ik tel al af tot ik naar de verfilming kan gaan kijken!

fault-our-stars-movie-poster

 

 I fell in love the way you fall asleep: slowly, then all at once.

 

 

 

 

Mijn beoordeling

5/5

11 gedachtes over ““Een weeffout in onze sterren” van John Green

  1. Leuk dat je ook zo genoten hebt van het boek! Ik vond het ook erg goed en heb het zelfs al twee keer herlezen. Ik ben zeker van plan om ook naar de verfilming te gaan kijken.

    • Hier hetzelfde :) Ik kan daar normaal ook niet echt tegen en bleef het dan maar uitstellen om het boek te lezen. Maar nu ben ik echt ontzettend blij dat ik het toch gelezen heb :)

  2. Hello guys :)
    I’am a girl from germany and i like this book so so much. But I’ve got a problem. I want to translate the quote :”I fell in love the way you fell asleep…” in Dutch because the most prettiest sceen takes place in Amsterdam. I have searched it everywhere but I only found the english version. Would anybody be so kind to translate this whole quote for me???

  3. Pingback: De 5 beste boeken die ik in 2014 las | Daisies on bookshelves

Geef een reactie

