Monday Talk

Over een boekenkoopverslaving, sorbets die je zeker niet mag eten en frozen yoghurt die je zeker wél mag eten. 

boekennieuw 

Elke keer dat ik een boek koop, denk ik “Zò! En nu wacht ik met boeken te kopen tot ik al mijn nog ongelezen boeken uitgelezen heb!”. Dat duurt dan helaas altijd maar tot ik het volgende boek zie liggen dat ik absoluut wil lezen. Mijn laatste twee nieuwe aankopen kocht ik vorige week. Misschien herinneren jullie je nog “De schaduw van mijn vader” van Mahtob Mahmoody en “Een weeffout in onze sterren” van John Green van op mijn blogpost over mijn boekenwishlist. Welnu, deze twee prachtige exemplaren kan ik alvast van dat lijstje schrappen. En nu heb ik trouwens ook meer dan voldoende boeken in huis dus hoef ik geen nieuwe meer te kopen. Of nou ja. Voorlopig toch. Zo heel eventjes.

Bpc49LnCYAANkQ7

Omdat het de dagen erna heerlijk zomers weer was hier in België, besloot ik mij met nieuwe aankoop nummer 1 in onze tuin te installeren en van het zonnetje te genieten.

BpX68TTIcAE-bpx

Vorige week was het ook “Cool Skin Treat Evening” in The Body Shop in Gent. Alvorens daar naartoe te gaan, maakte ik samen met mijn vriendin eerst een stop in het Surinaamse café en eethuis, Faja Lobi. We bestelden er koffie, chocolademelk en kaastaart.

foto (21)

Eén van mijn aankopen in The Body Shop was deze fruitige Body Sorbet. Ik koos voor de variant in pompelmoes, maar je vindt de sorbets ook in andere heerlijke geuren zoals aardbei en mango bijvoorbeeld. Wat er zo leuk is aan deze sorbets is dat ze 100% biologische fair trade aloë vera uit Guatemala bevatten. En voorts geven ze je huid ook gewoon een lekker fris gevoel na een hele tijd in de zon te hebben gezeten. Om nog een extra fris gevoel te bekomen, mag je deze ook in de koelkast bewaren maar dat vond ik hier thuis net iets te riskant aangezien de sorbets er net iets te smakelijk uitzien en ook nog eens lekker ruiken. Om alle misverstanden te vermijden, bewaar ik mijn sorbet dus maar gewoon op de badkamer ;)

IMG_2664

Wél 100% eetbaar en tevens ook 100% lekker zijn de frozen yoghurt ijsjes van Moochie. Je kan kiezen uit geweldig veel toppings voor op je ijsje, gaande van snoepjes tot chocolade tot fruit. Maar ikzelf kies bijna altijd voor stukjes verse aardbeien, gewoon, omdat het zo heerlijk smaakt en ik dol ben op aardbeien :) Moochie vind je hier in Gent trouwens in Klein Turkije 14, in de buurt van de Korenmarkt.

Tot zover mijn allereerste Monday Talk, hopelijk vonden jullie het wat leuk om te lezen :)

Hope you have a good week!

8 gedachtes over “Monday Talk

  1. Hmm, heerlijk weekend met heerlijke boeken!
    Dat fenomeen van boeken kopen ken ik ook hoor. Gisteren kocht ik ‘We were liars’ van E. Lockhart. Stond al een paar weken op m’n lijstje, maar nadat ik de zoveelste review gezien had op YouTube besloot ik toch maar het ebook te kopen. Dat is het nadeel (en eigenlijk ook wel het voordeel), zelfs als je weken aan een stuk thuiszit kan je nog nieuwe boeken kopen!

Geef een reactie

