“Liefs uit Los Angeles” van Clare Naylor

IMG_2935Titel: Liefs uit Los Angeles 
Auteur: Clare Naylor
Aantal pagina's: 256
Uitgeverij: The House of Books
Genre: chicklit
♥♥

Verhaal: Geen vriend meer, geen baan, geen huis en veel te dik. Het gaat niet goed met Alice. Tot een oude schoolvriendin haar uitnodigt naar Los Angeles te komen. Daar wacht Alice een geweldige baan als persagente van beroemde filmsterren. Opeens is het leven weer verrukkelijk. Een geweldige garderobe, leuke feesten en heel veel interessante mannen. Binnen een mum van tijd heeft Alice haar slanke taille terug. Je móet wel in Californië. Er worden zelfs jaloerse blikken naar haar geworpen wanneer ze blijkt te voldoen aan dé Hollywood-trend van de jaren negentig: Alice heeft haar eigen ‘stalker’. Hij maakt haar op een ouderwetse manier het hof – met bloemen en gedichten. Ze wordt van alle kanten gewaarschuwd. Maar Alice kan er niets aan doen; ze wordt verliefd op haar mysterieuze bewonderaar… 

Mijn mening: 

Een stralende zon, volle terrasjes, korte jurkjes en vrolijke ijsjes… De ideale periode om een luchtige chicklit te lezen. En dat is eigenlijk ook precies wat je mag verwachten van dit boek. Lekker luchtig, heel makkelijk om te lezen, geen ingewikkelde personages of situaties. Gewoon een vrolijke chicklit. Af en toe ergerde ik mij enorm aan de schrijfstijl die ik zelfs voor een chicklit bij momenten zwaar aan literair niveau vond ontbreken en had ik ook de indruk dat er kleine foutjes in de tekst stonden. Een indrukwekkend, meeslepend of spannend verhaal hoef je ook helemaal niet te verwachten. Maar ach… de zon schijnt, mijn thesis is eindelijk binnen, de ijsjes smaken heerlijk en bij sommige opmerkingen van het hoofdpersonage Alice moest ik net niet luidop lachen. Literair zwaar onder niveau maar wel honderd procent luchtig en vrolijk.

Mijn beoordeling:

2/5    

Een gedachte over ““Liefs uit Los Angeles” van Clare Naylor

Geef een reactie

