De boekentag!

love-books-1

Omdat ik zelf altijd heel graag boekentags bij andere bloggers lees, vond ik het nu tijd om er zelf eens eentje in te vullen :)

1. Audioboek of een echt boek?

Zonder twijfel een echt boek! Ik hou van de vorm van boeken, de kaft, de geur van papier,… Een papieren boek doet me altijd een beetje denken aan vintage en romantiek. En ik vind het bovendien ook gewoon leuk staan in mijn kast :)

2. Auteur waarvan je de meeste boeken hebt gelezen? 

Moeilijk! Maar ik vermoed dat dit van Pieter Aspe zal zijn… Ik las mijn eerste boek van Pieter Aspe toen ik 13 jaar was en sindsdien heb ik heel wat van deze boeken met Pieter Van In in de hoofdrol gelezen.

3. Beste vervolg aller tijden?

Hierover moet ik echt helemaal niet nadenken. Harry Potter natuurlijk! Ik verslond tijdens mijn kindertijd en jeugdjaren werkelijk alle boeken. Op een gegeven moment had ik de vier eerste uit, en was het nog een hele tijd wachten op de vijfde die J.K. Rowling op dat moment nog aan het schrijven was. Wat was ik vreselijk ongeduldig! Ik heb al deze boeken ook minstens 10 keer herlezen.

harrypotter

4. Verzonnen of de echte wereld?

Dit vind ik best een moeilijke vraag. Ik denk niet dat ik hierover een bepaalde voorkeur heb. Als een verhaal goed is, maakt het mij helemaal niet uit of dit zich nu in de echte of verzonnen wereld afspeelt.

5. Geleend of gekocht?

Gekocht. Ook al ga ik best vaak langs in de bib of wissel ik wat boeken uit met een vriendin, toch vind ik het altijd nog dat tikkeltje leuker om een boek echt te kopen. Ik wil later als ik alleen woon een gigantisch, waanzinnig indrukwekkend boekenrek in mijn huis :)

6. Favoriete plaats om te lezen?

Op koude winterdagen lees ik het liefst thuis in de zetel, onder een warm deken en met een heerlijk warm drankje bij de hand. Tijdens de zomer lees ik dan weer graag in de schommel in de tuin, genietend van het zonnetje.

7. Favoriete drankje tijdens het lezen?

Tijdens koude dagen kies ik het graag voor warme chocolademelk, en dan nog het liefst met een toefje slagroom er boven op. Op warmere dagen ga ik voor een glaasje versgeperst fruitsap of een heerlijke smoothie.

IMG_3015

8. Favoriete versnapering tijdens het lezen?

Werkelijk allerlei dingen! Dit gaat van koekjes tot chips tot frambozen en aardbeien of nootjes, tot zelfs een stuk pizza.

IMG_2991

9. Fictief personage waarmee je tijdens high school wel eens op date zou willen geweest zijn?

Heathcliff uit Wuthering Heights van Emily Brontë. Of graaf Vronski uit Anna Karenina van Tolstoj. Het zou moeilijk kiezen worden!

10. Fictief personage waar je met bevriend zou willen zijn?

Misschien Bella uit Twilight. We delen dezelfde passie voor Wuthering Heights en ik ben er zeker van dat ik met momenten even klungelig ben :)

11. Boek dat je iedereen aanraadt?

Harry Potter, de volle 7 boeken! Maar ook Trots en vooroordeel van Jane Austen. En eigenlijk ook Gossip & Gucci van Lauren Weisberger.

12. Laatste boekaankoop?

De boekendief van Markus Zusak.

13. Leukste citaat uit een boek?

Dit citaat uit Alice in Wonderland vind ik een boel wijsheid bevatten.

alice

Laat me gerust iets weten als je zelf ook een tag (over boeken of iets anders) hebt ingevuld, ik kom met plezier eens een kijkje nemen! :)

7 gedachtes over “De boekentag!

  1. Het wordt hoog tijd dat ik nog eens wat nieuwe tags invul. Tot nu toe kan je de A-Z Book Tag, de Opposite Books tag en de Unread Books Tag terugvinden op mijn blog. Hmmm, eigenlijk is vrijwel elke blogpost bij mij boek-gerelateerd. :)

Geef een reactie

