Nog altijd Walt Disney

foto (18)

De laatste tijd heb ik het waanzinnig druk met thesissen, binnen een aantal dagjes moet hij namelijk helemaal kant en klaar zijn. Wat een stress! Gelukkig heb ik het àllerleukste thesisonderwerp van alle leuke thesisonderwerpen! Ik analyseer namelijk Walt Disneyfilms.

En wat brengt dit (naast helaas ook een hoop werk) heel wat jeugdsentiment met zich mee! Van Sneeuwwitje tot Frozen: ik zet speciaal voor jullie even mijn vijf favoriete Walt Disneyfilms aller tijden op een rijtje. 

5. Rapunzel 

tangled-disney-princess-15249876-1599-1107

 

Wat een geweldige film! Ik hou van Rapunzels lange haren, de liedjes en de hi-la-ri-sche ironie die in de film verwerkt zit!

4. Pirates of the Carribean 

You-spent-three-days-lying-on-a-beach-drinking-rum.-Welcome-to-the-Carribbean-love

Captain Jack Sparrow. Need I say more?

3. Assepoester

Cinderella-390

Wat doet deze me onmiddellijk vreselijk terugdenken aan mijn kindertijd! Ik was en ben werkelijk dol op deze film! De zingende muizen, het bal, het kleed, en… de schoenen natuurlijk ;)

2. Belle en het Beest

Belle

Ik hield echt van alle Disneyprinsessen maar toch net nog dat tikkeltje meer van Belle… Misschien omdat we dezelfde haarkleur en passie voor boeken delen? :)

1. De leeuwenkoning

lion_king_1994_4

Wat heb ik gehuild bij deze scène. En gehuild. En opnieuw gehuild. En stiekem huil ik nu nog altijd een beetje… Doosje Kleenex bij de hand iemand?

Tot slot kijk ik ook heel erg uit naar de nieuwste Disneyfilm die binnenkort uitkomt in onze Belgische bioscoopzalen, namelijk Maleficent. Deze film vertelt het verhaal van Doornroosje door de ogen van de slechte fee Maleficent (Malafide in onze Nederlandstalige versie). Of zoals het zo mooi op de filmaffiche staat “Evil has a beginning“. En ik ben enorm benieuwd naar wat dit begin precies was, dus ik kan niet wachten om te gaan kijken! De hoofdrol is weggelegd voor Angelina Jolie en vanaf 28 mei draait de film in onze bioscoopzalen.

Maleficent_live_action

8 gedachtes over “Nog altijd Walt Disney

  1. Frozen staat hier ook nog op het lijstje van films die ik wil zijn. Maar ik ben ook erg nieuwsgierig naar ‘Maleficent’. Belle en het beest is trouwens altijd één van mijn favorieten geweest. Daar speelt de gigantische bibliotheek waarschijnlijk een minstens even grote rol bij. :) Veel succes met je thesis!

Geef een reactie

