“Nacht in Parijs” van Michael Berg

1001004011830194 Titel: Nacht in Parijs
 Auteur: Michael Berg
 Aantal pagina's: 368
 Uitgeverij: The House of Books
 Genre: thriller
 ♥♥♥½

Verhaal: Chantal Zwart geniet in Parijs van de vrijheid die het leven als freelance journaliste haar biedt. Op een nacht krijgt ze een telefoontje van Naomi. Ze is in Parijs meegegaan met een aantrekkelijke Fransman, die dezelfde avond nog aan een hartaanval is bezweken. In paniek heeft ze het op een lopen gezet. Wanneer Chantal erachter komt dat de man een bekende politicus is, gaan alle alarmbellen rinkelen. Dit is groot nieuws en zij krijgt de primeur op een presenteerblaadje. Ze vindt het huis waar Naomi die fatale nacht heeft doorgebracht, maar het lijk is verdwenen. In haar zoektocht naar de waarheid raakt Chantal verstrikt in een web van intriges, leugens en harde criminaliteit.

Mijn mening:

Zowel de titel als de kaft van dit boek spraken me onmiddellijk aan. Toen ik ook nog zag dat “Nacht in Parijs” de winnaar van De Gouden Strop was in 2013, besloot ik het boek mee naar huis te nemen.

“Nacht in Parijs” kent naar mijn mening direct een heel spannend en intrigerend begin. Je krijgt meteen zin om verder te lezen. Na een tijdje vond ik het soms wat langdradig worden, misschien omdat ik niet echt een band voelde met de personages. Echt heel veel deed de moord op de politicus mij niet en had ik dit boek niet uitgelezen, had ik ook niet wakker gelegen van wie hem nu in hemelsnaam vermoord zou kunnen hebben. Wat ik wel heel leuk vond, en waardoor ik uiteindelijk toch graag verder las, zijn de heel korte fragmenten uit het dagboek van een onbekende vrouw die af en toe in het boek opduiken. Je vraagt je af wie zij is en welke rol zij speelt in dit verhaal. Het slot vond ik bovendien ook goed in elkaar zitten, waardoor ik kan zeggen dat “Nacht in Parijs” misschien niet mijn meest favoriete maar wel zonder meer een heel degelijke literaire thriller is.

Mijn beoordeling:

3,5/5

Geef een reactie

