Wuthering Heights en Cheesecake

Klassieker in de kijker

Voor mijn allereerste “klassieker in de kijker” heb ik gekozen voor Wuthering Heights van Emily Brontë.

SAM_0813

Wuthering Heights (1847) vertelt het verhaal van de tumultueuze liefde tussen Catherine Earnshaw en Heathcliff. Een liefde zo intens en passioneel dat ze vernietigend werkt.

Ik herinner mij nog wanneer ik Wuthering Heights jaren geleden voor het eerst gelezen heb. Het duurde enkele pagina’s voor ik gewend was aan de schrijfstijl en voor ik over mijn verwarring heen was wie het vertellende personage in het boek is, maar nadien heb ik het verhaal in één ruk uitgelezen.

Naar mijn mening heeft Emily Brontë niet alleen een literair meesterwerk, maar ook één van de meest briljante liefdesgeschiedenissen die ik ooit gelezen heb, neergeschreven.

SAM_0805

 SAM_0809Locatie

Faja Lobi is een Surinaams café en eethuis in hartje Gent.

Mijn bestelling? Een heerlijke cheesecake met speculoos en Orcheade, een lekker Surinaams amandeldrankje. Hiervoor betaalde ik in totaal €6.

Faja Lobi vind je in de Vlaanderenstraat 2 te 9000 Gent. Het is naast een café en eethuis eveneens een Bed & Breakfast.

Leuk weetje: of je er nu gaat om te overnachten, een hapje te eten of gewoon iets te drinken,… je draagt bij aan de herbebossing in Congo. Faja Lobi doneert namelijk een deel van hun winst aan het herbebossingsproject Idiofalobi in Congo.

5 gedachtes over “Wuthering Heights en Cheesecake

Geef een reactie

