DIY: Tulpen voor de lente!

De lente is al eventjes in het land en dat merk je ook echt wel. Een heerlijk zonnetje dat nog wat verlegen komt piepen, terrasjes in de stad, de geur van buren die aan het barbecueën zijn, en een vrolijk lentelandschap met bloesems en bloemen.

Een tijdje geleden tikte ik bij Boekenvoordeel in Gent dit boek “Leren tekenen” voor nog geen €5 op de kop. Voor zowel de beginnende als gevorderde tekenaar stond er op de kaft… Ik was benieuwd!

foto 2 (4)

Je kan in het boek kiezen tussen heel wat verschillende onderwerpen en categorieën zoals bijvoorbeeld bloemen, dieren, profielen van mensen, karikaturen, enz. En omdat ik helemaal in lentesfeer was, besloot ik om voor de pagina over de tulp te gaan!

foto 1 (4)

Ik vind het echt een heel aangenaam en hulpvol boek. De illustraties zijn duidelijk en er wordt tijd genomen om alles stap voor stap uit te leggen. En met leuke quote onderaan de pagina:

Tekenen is als een duik in het zwembad: het is heerlijk als je eenmaal besloten hebt om te springen. Probeer het maar! 

Omdat ik zelf wel van een beetje kleur hou, besloot ik mijn tekening achteraf ook in te kleuren.

Wat vinden jullie van mijn allereerste creatie uit dit boek? :)

foto (11)

 

 

2 gedachtes over “DIY: Tulpen voor de lente!

Geef een reactie

