Jackie’s bagelbar: the place to be in Gent!

Liefhebbers van bagels kunnen sinds begin dit jaar terecht in Gent bij Jackie’s Bagelbar!

jackies-bagelbar2

Ikzelf kende de bagel vooral uit mijn favoriete Amerikaanse  series waar de bagel een populair onderdeel van het ontbijt is. Even opensnijden, in de toaster steken, creamcheese opsmeren en klaar is kees. En hoewel dit er ook altijd wel al heel lekker uit zag, blijkt deze bagel toch nog heel wat veelzijdiger te zijn!

Je hebt ze in allerlei soorten en smaken. Een volledig gamma aan soorten bagels en soorten creamcheese, allerlei soorten beleg (met gerookte zalm, mozarella, kip of scampi,…) en ga zo maar door.

Heel leuk detail trouwens! De namen van de bagels die je kan bestellen bij Jackie’s zijn allemaal namen van steden. De allereerste keer dat ik geweest ben, bestelde ik samen met een vriendin de “New York”, een heerlijke bagel met creamcheese, gerookte zalm, rode ui en tomaat. We bestelden er nog een colaatje bij en nadien als dessert een roze cupcake.

foto (9)

Ziet er heerlijk uit toch? :)

Kleine puntjes van kritiek zijn de prijs voor de bagels en de zitplaatsen. Voor een bagel “New York” betaal je €7,50 – maar het moet gezegd worden dat dit wel één van de duurdere bagels is. Ter vergelijking: een bagel “London” (creamcheese, spek, sla en tomaat) kost € 4,95. Voorts zijn de prijzen heel vergelijkbaar met andere plaatsen in Gent, voor mijn blikje cola bijvoorbeeld betaalde ik €2 en voor mijn prachtige roze cupcake €2,90.

Iets minder ook is dat het aantal zitplaatsen heel beperkt is. Grof geschat denk ik dat er zo’n 10 mensen binnen kunnen zitten om te eten. Gelukkig kan je je eten ook heel makkelijk meenemen! Dat heb ik dan ook gedaan toen ik een volgende keer even binnensprong om een cupcake te kopen. Ik dacht, ik neem die lekker mee en eet die nadien op op mijn kot. En zie, wat een schattig doosje waarin ze deze even schattige cupcake verpakken om mee te geven!

foto (10)

Jackie’s bagelbar: the place to be voor iedereen die een heerlijke bagel wil proeven! :)

Je vindt deze place to be trouwens in de Vlaanderenstraat 84. En voor wie graag nog meer info wil, kan je natuurlijk ook altijd terecht op hun site: www.jackies.be

 

Geef een reactie

