Captain America: The Winter Soldier (2014) ***

Titel: Captain America: The Winter Soldier

Acteurs: Chris Evans, Scarlett Johansson, Sebastian Stan

Genre: actie, superheld

Afbeelding

Verhaal: Steve Rogers, beter bekend als Captain America, leidt een rustig leventje in Washinton D.C. Wanneer zijn S.H.I.E.L.D. collega echter wordt aangevallen, raakt hij verstrekt in een web van levensgevaarlijke intriges. Samen met the Black Widow probeert hij het complot dat de hele wereld bedreigt op tijd te ontrafelen. Hierbij stuiten ze echter op een gevaarlijke vijand… The Winter Soldier.

Eigen mening: Eerlijk is eerlijk, toen mijn vriend me voorstelde om naar Captain America te gaan kijken in de cinema stond ik niet bepaald te springen. Ik denk dat ik nu eenmaal minder graag naar films over superhelden ga kijken en deze kende ik dan nog niet eens zo goed. Captain America? Klinkt niet meteen als een badass superhero… Gaandeweg de film moest ik mijn mening echter herzien. Hoewel ik het personage van Captain America zoals ik al vermoedde een beetje saai vond, werd dit ruimschoots goed gemaakt door de interessante figuur van the Black Widow en de intrigerende vijand, the Winter Soldier. Het verhaal is wat je mag verwachten van een goede superheldfilm, geweldige special effects en een stevige dosis vechtscènes. Het complot dat hun wereld bedreigt, zit goed in elkaar wat het verhaal gelukkig niet voorspelbaar maakt. Een goede film voor wie van superhelden houdt!

Score:

verhaal – een typische superheldfilm, wat daarom zeker niet negatief hoeft te zijn! Interessant complot en goed uitgewerkte, intrigerende personages met dan vooral the Black Widow en the Winter Soldier (misschien hou ik nu eenmaal meer van personages met een stoer kantje? ;) ) 3/5

acteurs – Zowel Chris Evans, Scarlett Johansson als Sebastian Stan zetten op overtuigende manier hun personage neer 3,5/5 

Geef een reactie

